shopaholic or not?

huuh. va trött ja känner mig ikväll. Känner mig lite duktig som har påbörjat svenska uppsattsen. den blir nog bra.
ikväll kommer paola hit och vi ska handla vindruvor. gottit. älskart. sen blir det nog Beck också.
Och så känner jag mig extremt sugen på att shoppa. när ja nu är inne på de så kom ja på att tänka på en grej ja läste i tidningen imorrse. har ju inget annat för mig på jobb-rasterna liksom ;) haha!
Det var några punkter som man skulle kolla om man var shoppaholic.

  • Man tänker på kläder nästan hela tiden.
  • kände suget och behovet av att shoppa varje dag.
  • shoppar upp alla pengar, så fort man får dom.
  • shoppar över sinna tillgångar.
  • har inga pengar för man har shoppat upp allt.
  • över 20 par skor.
  • Drömmer om kläder.
  • Shoppar för man ska må bättre.
  • Ser något som man verkligen måste ha och köper de-även om man egentligen inte har råd.
  • Känner sig skyldig för att man shoppat för mycket och mår sedna dålit över det.
  • Har inte råd med mat och räkningar svämmar över
  • Ljuger för vänner och familj att man inte shoppat

Så är ni shopaholics;D ? haha!
Men jag brukar faktiskt oftast shoppa när ja vill komma ifrån vardags stressen och desutom är det ett rolit intresse.
Jaja haha

Hittade en bild från festen igår på någons bdb. fint (Y)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0