diet-kakan

Nu är det ju nyårsafton. och det ska ju såklart firas. Sitter nu hemma hos Paolas moder och inväntar den festliga goda maten som Paolas moder fixar! Så nu sitter jag här med tom mage och är hungrig haha.
Ikväll blir det såklart att träffa vännerna. Först åker vi in till Erica och sedan till en förfest om allt blir som jag tänkt hos en madde. Sedan ska vi alla dra oss neråt mot torget vid 12-slaget. Klänningen ligger isängen och inväntar kvällen. förväntansfullt .

Medans Paola är i dushen sitter jag ju här och kan berätta om våran lilla insidens inatt. Klockan halv 2 fick jag och Paola för oss att sätta igång att baka! Så vi letade upp ett gott rull-tårta recept i kokboken och börja sätta igång med bakandet. Dum som jag är, läste ju såklart jag recceptet och sa att det skulle vara 11 och en halv deceliter socker i kakan. tyckte de lät lite mycket så vi fick en super bra idé, nämligen att göra en diet kaka. Så vi hade bara i 6 dl socker och tyckte att vi var väldans duktiga som tänkte gör en diet-kaka. Efter sinna fem minuter i ugnen så blev det aldrig klar. Konstigt tyckte vi. Efter cirka 40 minuter till så såg den likadan ut så jag tänkte att jag läst fel i receptet och det är ju såklart jag gjort det. Det stod ju faktiskt att man bara skulle ha i 1 och en halv dl socker. Ja typiskt mig. Det var våran "diet-kaka" det. haha!

Rullbullen:


Här är våran "diet-kaka" inte så jätte bra resultat kanske. Det röda är sylten som skulle ha varit fyllning i rullbullen, typiskt oss asssoo!


Nåväl, ni får ha det så bra och GOTT NYTT ÅR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0