Finland/ Åland

Nu har jag slutat jobbet för idag.
Nu har ja tid på mig att berätta lite om Ålands resan vi var på!
Dag ett.
Vi åkte från västeråsen vid tolv tiden för att hinna till båten vi skulle åka från kappelskär. Sen när vi väl kom fram till Åland och hem till Sandras pappa åkte vi och handla frukost inför morgondagen och så.
Sen var det bara att börja förparta! Vid elva tiden kom Sandras söta fader och skjusa oss till krogen så vi slapp gå den rätt så långa biten dit. Och i den kön träffa vi markooolio som stod i kön me oss och börja prata med oss sen tyckte han nog vi stod lite långt bak så då tog han VIP istället. typiskt:P haha! Och ja måste bara säga att vi de här laget var alla vi fem lika glada&fulla. Det brukar ju liksom alltid vara en som är ltie mer nykter och så. Men neeej, alla var exakt lika borta. Så himmla komiskt&kul! väl när vi var inne på krogen så hade ja jätte kul, jag träffa på mig en vän som hette Kim och var finsk HAHA bara för komiskt men men. Eftersom krogarna stänger 4 på Åland( nice va) så drog vi därifrån vid halv fyra tiden tror jag den va så köpte vi korv och käka. Sen drog vi oss hemmåt och däcka i sängarna.

Dag två.
Vi vaknade sent på eftermiddagen allihoppa. Vid tolv tiden ungefär tror jag mig. Vi var sega till en början och vi tvinga i oss frukosten från gårdagen. Men slank i, de gjorde den ju. Sen kom jag på en super idé. Att vi skulle till Ålands-vikinga marknad! HAHA! de var komiskt ! Så vid tre tog vi oss dit och det var myyche folk måste jag säga. Vi alla fick en varsin vikinga mugg sen sköt killarna lite pilpåge med vikingarna och sådant. mysig dag, men lerigt som attans ushco.
När vi kom hem käka vi tacos! Vid kvällen var de bara att börja tagga igen. Men Sandra var fortfarande död sen gårdagen så hon hoppa över det. Men vi tog oss iaf till rock off tillslut. Jag var riktigt bakom flötet just då. Så ärligt talat minns jag inte rock off så bra .. ( ja brorsan nu vet du det). känns jobbigt att family läser detta haha. Jaja. Sen åkte vi tydligen hem igen. hur vet jag inte. men vi skulle förfesta till krogen.. Vid ett tiden drog jag, Bella & Edvin. Och gissa hur jag var vid det här laget då? JAg & Edvin var absolut värst. Vi var så jävla komiska. Bella skulle ta kort på oss vid varje ltie nvägskylt vi såg och parkbänk. De var då ja rammla i massa brännäslor. Har fortfarande kvar utslag sen den tragedin. huuh! Ont.
Sen blev de krogen! Första kom vi inte in, för Edvin glömt körkortet. Så då drog vi till en annan full packad krog! Där de var full ös&håll igång huhu. Vid fem tiden var vi hemma.

Dag tre var det hemfärd. Vid ett gick båten och Bella hade spypåsen beredd hela tiden. Inte kul att åka guppig båt dagen efter. Men de funka. Men aldrig mer! haha.
Rolig helg måste jag säga.

Här kommer de lite bilder :)
Bilder från DAG ETT:

Här är vi på båten, nästan framma vid Finland.

Här sitter vi i våran special uppblåsta aprty för-fest soffa. like!

Ja&Edvino.

På G in till krogen.

Jag & MArkoolio . huhu :D :D I kön till krogen

Jag & Edvin shottar inne på krogen. Fast de sluta me att han fick dricka upp min med.

Här var vi på G hemmåt. Väbehövligt kanske?

DAG TVÅ :

Sandra & Jag på vikinga utflykten ju.

Sen blev de tackos hemma:)

Här sitter vi i taxin påväg till Rockoff. ENDA taxin vi fick tag på under hela helgen. hatar taxiåland haha :)

Här är inne på rock off. mina solglasögon var välbehövande under den kvällern! fast dom försvann sen :/

Ja såhär ser alla mina kort ut i kameran typ.

Dag tre, på båten på väg hem. komiskt.

Kommentarer
Postat av: Henrik Wikman

Jag är stolt över att du för familjens festaranda vidare syrran! Spelar väl ingen roll om du inte minns allt huvuddsaken är ju att du minns att du varit där!



Kram

Storebrorsan

2009-08-07 @ 22:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0